Вступ. Виконано аналіз застосування показника «соціально-економічні втрати від дорожньо‑транспортних пригод і відмічено його важливість, наведено результати розрахунку цього показника соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод за 2010–2018 роки.
Проблематика. В умовах зростання обсягів фінансування дорожнього господарства, зростає роль механізму пріоритезації об’єктів. Вибір об’єктів, згідно чинного законодавства здійснюють з урахуванням розміру соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод. Незважаючи на значущість отриманих результатів у дослідженнях, проведених іншими вченими, механізм визначення розміру показника «соціально-економічні втрати від дорожньо-транспортних пригод» може бути удосконаленим, що буде доведено у дослідженні даної статті.
Мета. Аналіз механізму розрахунку соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод з подальшим обґрунтуванням доцільності внесення змін в існуючу методику розрахунку.
Матеріали та методи. Матеріалами виступає діюча нормативно-правова база України. Використовуються метод аналізу об’єкта дослідження з наступним синтезом пропозицій щодо подальших досліджень.
Результати. Визначено розмір показників соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод за 2010‒2018 роки. Встановлено, що діючий механізм розрахунку показника «соціально-економічні втрати від дорожньо-транспортних пригод» є надмірно деталізованим і містить математичну невідповідність у розрахунках. Обґрунтовано доцільність внесення змін в існуючу методику розрахунку. Складено план майбутніх досліджень.
Висновки. Розрахунок соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод за оновленим механізмом дозволить зменшити ймовірність помилок під час розрахунків, спростить і пришвидшить розрахунок вище згаданих втрат на передінвестиційних стадіях планування дорожньо-будівельних робіт або у випадку відсутності усіх необхідних вихідних даних. Результати дослідження може бути використано під час оновлення діючої нормативно-правової бази України.