Нові підходи у підвищенні капітальності дорожніх одягів при їх ремонті

Опубліковано:
Номер: Випуск 22(2020)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 86-94
Ключові слова: дорожній одяг нежорсткий, жорстка полімерна ґратка, модуль пружності, стабілізація, фрезерована крихта, холодний ресайклінг
Як цитувати статтю: Головко С. К. Нові підходи у підвищенні капітальності дорожніх одягів при їх ремонті // Дороги і мости. Київ, 2020. Вип. 22. С. 86-94.
Як цитувати статтю (references): Sergey Golovko New approaches to increase the capitality of pavements in their repair // Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2020. Iss. 22. P. 86-94 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-9517-7049

Анотація

Вступ. У роботі розглядається питання підвищення міцності під час ремонту нежорстких дорожніх одягів на слабкій основі шляхом застосування сучасних методів повторного використання дорожньо-будівельних матеріалів.

Проблематика. На багатьох об’єктах дорожнього будівництва, особливо під час ремонту автомобільних доріг місцевого значення, інженери-проектувальники стикаються з проблемою низької міцності нижніх шарів основи, включаючи  ґрунтову основу. Постає питання, як посилити ці шари і зробити це економічно ефективно, тобто з максимальним повторним використанням матеріалів існуючого дорожнього одягу та застосуванням місцевих матеріалів.

Пошукові дослідження показали, що необхідно передбачати застосування методів стабілізації із використанням жорсткої полімерної ґратки або обробленням малою кількістю  в′яжучого за методом холодного ресайклінгу. Верхні шари основи влаштовувати з попередньо відфрезованої  асфальтобетонної крихти на стаціонарних змішувачах за методом холодного ресайклінгу.

Мета. Пошук можливості посилення нежорстких дорожніх одягів із низькою міцністю нижніх шарів основи, шляхом одночасного застосування стабілізації та холодного ресайклінгу.   

Методи дослідження. Аналітично-експериментальний із застосуванням комп’ютерного моделювання багатошарової конструкції, розглянута задача про відновлення міцності дорожнього одягу із слабкою основою, включаючи ґрунтову основу.

Результати. Встановлено, що нижні шари основи можна посилити за рахунок застосування методів стабілізації із використанням жорсткої полімерної ґратки або обробленням малою кількістю мінерального в'яжучого за методом холодного ресайклінгу. Верхні шари основи можна посилити шляхом виготовлення органо-мінеральної суміші з попередньо фрезерованих асфальтобетонних шарів, із подальшим виготовленням суміші на стаціонарному змішувачі.

Висновки. Проведені польові дослідження дозволили підтвердити теоретично оптимальні висновки про ефективність запропонованого рішення для відновлення міцності дорожнього одягу із слабкою основою. Отримане рішення дозволить знизити вартість ремонту дорожнього одягу та вирішити питання утилізації бітумомістких матеріалів, що позитивно вплине на екологічну безпеку регіону.

Посилання

  1. ВБН В.2.3-218-545:2009 Споруди транспорту укріплення та стабілізація шарів дорожнього одягу за методом холодного ресайклінгу. Київ, 2010. 29 с. (Інформація та документація).
  2. СОУ 45.2-00018112-061:2011 Будівельні матеріали. Суміші органо-мінеральні дорожні з фрезерованих матеріалів дорожніх одягів, виготовлені за методом холодного ресайклінгу. Технічні умови. Київ, 2011. 25 с. (Інформація та документація).
  3. Vyrozhemskiiy V.K., Golovko S.K. Cold recycling – efective tehnology of restoration of pavements. Kielce, 2004.
  4. Головко С.К. Армування - ефективний шлях підвищення працездатності незв’язних шарів дорожнього одягу. Дорожня галузь України. Київ, 2012.
  5. ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво. Київ, 2015. 104 с. (Інформація та документація).
  6. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Дорожній одяг нежорсткий. Проектування. Київ, 2019. 69 с. (Інформація та документація).