Вступ. У роботі розглядається питання підвищення міцності під час ремонту нежорстких дорожніх одягів на слабкій основі шляхом застосування сучасних методів повторного використання дорожньо-будівельних матеріалів.
Проблематика. На багатьох об’єктах дорожнього будівництва, особливо під час ремонту автомобільних доріг місцевого значення, інженери-проектувальники стикаються з проблемою низької міцності нижніх шарів основи, включаючи ґрунтову основу. Постає питання, як посилити ці шари і зробити це економічно ефективно, тобто з максимальним повторним використанням матеріалів існуючого дорожнього одягу та застосуванням місцевих матеріалів.
Пошукові дослідження показали, що необхідно передбачати застосування методів стабілізації із використанням жорсткої полімерної ґратки або обробленням малою кількістю в′яжучого за методом холодного ресайклінгу. Верхні шари основи влаштовувати з попередньо відфрезованої асфальтобетонної крихти на стаціонарних змішувачах за методом холодного ресайклінгу.
Мета. Пошук можливості посилення нежорстких дорожніх одягів із низькою міцністю нижніх шарів основи, шляхом одночасного застосування стабілізації та холодного ресайклінгу.
Методи дослідження. Аналітично-експериментальний із застосуванням комп’ютерного моделювання багатошарової конструкції, розглянута задача про відновлення міцності дорожнього одягу із слабкою основою, включаючи ґрунтову основу.
Результати. Встановлено, що нижні шари основи можна посилити за рахунок застосування методів стабілізації із використанням жорсткої полімерної ґратки або обробленням малою кількістю мінерального в'яжучого за методом холодного ресайклінгу. Верхні шари основи можна посилити шляхом виготовлення органо-мінеральної суміші з попередньо фрезерованих асфальтобетонних шарів, із подальшим виготовленням суміші на стаціонарному змішувачі.
Висновки. Проведені польові дослідження дозволили підтвердити теоретично оптимальні висновки про ефективність запропонованого рішення для відновлення міцності дорожнього одягу із слабкою основою. Отримане рішення дозволить знизити вартість ремонту дорожнього одягу та вирішити питання утилізації бітумомістких матеріалів, що позитивно вплине на екологічну безпеку регіону.