Організаційні аспекти формування деяких складових інвестиційного потенціалу підприємництва

Опубліковано:
Номер: Випуск 22(2020)
Розділ: Економіка. Менеджмент
Cторінковий інтервал статті: 20-30
Ключові слова: дорожня галузь, енергосервіс, інвестиційний потенціал, механізм енергосервісу, підприємництво
Як цитувати статтю: Іванченко В. О. Організаційні аспекти формування деяких складових інвестиційного потенціалу підприємництва // Дороги і мости. Київ, 2020. Вип. 22. С. 20-30.
Як цитувати статтю (references): Vitaliy Ivanchenko Organizational aspects of formation of some components of investment potential of entrepreneurship // Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2020. Iss. 22. P. 20-30 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0003-4014-0780

Анотація

Вступ. На сучасному етапі розвитку суспільства, життя людей важко уявити без автомобілів. В свою чергу, швидкий розвиток автомобільної техніки призвів до виникнення нових проблем і труднощів, які пов’язані з необхідністю забезпечення її безпечної експлуатації.

Проблематика. Збільшення рухомого складу на автомобільних дорогах загального користування вплинуло на ріст кількості ДТП, особливо в темний період доби. Для подолання цих наслідків, дороги загального користування повинні бути освітлені. На сьогодні, у своїй більшості в лініях зовнішнього освітлення доріг загального користування використовують застарілі світильники що забезпечують незначну освітленість доріг. Така ситуація ще й ускладняється з використанням в них ламп розжарювання та ртутних чи натрієвих ламп. Крім цього тільки обслуговування таких ліній зовнішнього освітлення коштує майже стільки, скільки витрати на електроенергію. За незначних фінансових ресурсів підприємств дорожньої галузі, що експлуатують лінії зовнішнього освітлення доріг та тримають їх на балансі, постає проблема в модернізації. Цю проблему можливо вирішити за рахунок розширення інвестиційного потенціалу, застосувавши механізм енергосервісу.

Мета та завдання роботи. Метою статті є висвітлення одного із шляхів збільшення інвестиційних можливостей підприємництва через визначення організаційних аспектів формування складових інвестиційного потенціалу, а завданням є розкриття та характеристика деяких організаційних аспектів однієї зі складових інвестиційного потенціалу підприємництва.

Матеріали та методи. Під час написання статті було використано діалектичні методи пізнання, як аналіз та синтез в частині аналізу ДТП, а також індукція, для розкриття організаційних аспектів формування деяких складових інвестиційного потенціалу підприємництва.

Результати. В роботі висвітлено та охарактеризовано енергосервіс, як складову інвестиційного потенціалу підприємства. Розкрито

Висновки. Підприємства дорожньої галузі, а саме служби автомобільних доріг в областях, на балансі яких знаходяться лінії зовнішнього освітлення доріг загального користування, не мають достатнього фінансування для вирішення питання «переозброєння» ліній зовнішнього освітлення доріг загального користування для збільшення їх ефективності, економічності та екологічності. Тому постає питання фінансування. На сьогодні одним із шляхів вирішення цієї проблеми є можливість розширення інвестиційного потенціалу підприємства за рахунок механізму енергосервісу. Ця складова інвестиційного потенціалу підприємства не потребує перенаправлення грошових потоків та витрачання додаткових фінансових ресурсів на закупівлю обладнання чи сплату відсотків за кредит та дозволяє не використовувати додаткового фінансування та витрати залишити на попередніх рівнях. Застосування енергосервісу надасть можливість застосувати комплекс енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення споживання електроенергії та витрат на оплату енергетичних ресурсів порівняно із споживанням та витратами, які існували б за відсутності таких заходів.

Посилання

  1. Кужель В. П., Кашканов А. А., Кашканов В. А. Методика зменшення невизначеності в задачах автотехнічної експертизи ДТП при ідентифікації дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби : монографія. Вінниця, 2010. 200 с.
  2. Рейцен Є. О., Ромашко Ю.В. Аудит зовнішнього освітлення та безпека міського руху. Містобудування та територіальне планування. Київ, 2014. Вип. 53. С. 444-448. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/MTP_2014_53_57 (дата звернення: 21.06.2020).
  3. Пашкевич В. З., Шепітчак В. Б., Крайовський В. Я., Желих В. М. Оцінювання енергоефективності будівель закладів вищої освіти на основі визначення базового рівня енергоспоживання. Енергетика та автоматика. Київ, 2020. Вип. 6. С. 86-102.
  4. Brych Vasyl et al. The development of the energy service market: world practice and Ukraine’s realities. Herald of Ternopil National Economic University, 2019, 3 (85). P. 7-20.
  5. Статистика ДТП в Україні за період з 01.01.2017 по 31.12.2019. Патрульна поліція України. URL: http://patrol.police.gov.ua/statystyka/ (дата звернення: 21.06.2020).
  6. ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво. Київ, 2015. 104 с. (Інформація та документація).
  7. ДБН В.2.5-28:2018 Природне і штучне освітлення. Київ, 2018. 133 с. (Інформація та документація).
  8. Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації. Закон України від 9 квітня 2015 року за № 327-VIII. Відомості Верховної Ради. 2015.