Вступ. Географічне розташування Республіки Казахстан є природним перехрестям основних транзитних коридорів і створює сприятливі умови для використання транспортних шляхів у нових трансконтинентальних маршрутах, що з’єднують Азію з Європою. За оцінкою міжнародних аналітичних установ, обсяг торгівлі між Європейським Союзом та Азійсько-Тихоокеанським регіоном, особливо з Китаєм, найближчим часом сягне 1 трлн. доларів США. На даний час лише 1 % від загального обсягу цих вантажів припадає на міжнародні транспортні коридори ЄЕС.
Тема. Географічне розташування та територія республіки, яка не має доступу до відкритого моря, створюють низку проблем транспортного сполучення: низька щільність мережі доріг ― 0,035 км/км2, великі відстані між населеними пунктами ― в середньому, відстань між обласними центрами становить біля 1 400 км, віддаленість базових виробництв від ринків. З цієї причини економіка Казахстану характеризується високою транспортною складовою, тому понад 80 % вантажів перевозять наземним транспортом. За останнє десятиліття інвестиції в транспортний сектор становили близько 30 % за обсягом інвестицій републіки в основний капітал, що пояснюється збільшенням бюджетних інвестицій у транспорт через високий багатоскладовий вплив на економічне зростання та зайнятість.
Мета. Метою є розбудова доріг Республіки Казахстан на основі розроблених стратегічних документів з можливістю визначення пріоритетності доріг державного значення, які вважаються головними для забезпечення поєднання регіонів із подальшим включенням цих доріг до основної республіканської дорожньої мережі, що відповідатимуть I або II технічним категоріям.
Матеріали та методи. Відповідно до одного з напрямків Державної програми розвитку інфраструктури Нуралі Жол на 2020–2025 роки, розвиток транзитної транспортної інфраструктури здійснюватимуть із урахуванням регіональних інтеграційних програм, включаючи програму «Один Пояс – Один Шлях». Протягом 5 років Програма передбачає реалізацію інвестиційних проєктів будівництва та реконструкції 6,9 тис. км доріг міжнародного та національного значення.
Результати. Результатом є необхідність врахування соціально-економічного та територіального розвитку республіки з прогнозом зростання стандартного транспортного руху на автомобільних дорогах в межах 3 % на рік. Крім того, актуальним є акцентування уваги на актуальних питаннях якості дорожніх споруд і їх відповідності потребам у зростанні обсягів транспортного руху.