Особливості технології підсилення дорожніх покриттів шарами цементобетону

Опубліковано:
Номер: Випуск 22(2020)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 63-78
Ключові слова: whitetopping, асфальтобетон, дорожній одяг, бетон, підсилення цементобетоном
Як цитувати статтю: Гамеляк І. П., Дмитриченко А. М., Нагайчук В. М., Райковський В. Ф., Биковець М. М. Особливості технології підсилення дорожніх покриттів шарами цементобетону // Дороги і мости. Київ, 2020. Вип. 22. С. 63-78.
Як цитувати статтю (references): Ihor Gamelyak, Andriі Dmytrychenko, Vasyl Nagaychuk, Vitalii Raikovskyi, Mykola Bykovets Features of road pavement reinforcement technology with cement concrete layers // Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2020. Iss. 22. P. 63-78 [in Ukrainian].

Автори

Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-7490-7479
Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-9246-7561
Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-9238-9276
Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-9238-9276
Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-6391-7647

Анотація

Вступ. Національний проект «Велике будівництво» передбачає відновлення у 2020 році понад 6000 км автомобільних доріг. Враховуючи незадовільний стан переважної кількості автомобільних доріг загального користування і необхідність їх підсилення виникає потреба у використанні сучасних технологій, які дозволяють максимально використати існуючі конструкції дорожнього одягу в якості основи та підсилити їх, забезпечивши при цьому високу якість доріг та їх довговічність. Такі технології повинні відкрити реальну перспективу підвищення транзитної привабливості нашої держави та скасувати необхідність введення сезонних обмежень проїзду важкого автомобільного транспорту. Відповідно до забезпечення більшої надійності існуючих дорожніх покриттів навіть при збільшених навантаженнях на покриття та відновлення діючих автомобільних доріг з асфальтобетонним покриттям використовують технологію їх підсилення цементобетонними шарами «whitetopping».

Мета. Ремонт та підсилення покриттів нежорсткого типу за технологією «whitetopping».

Результати. Результатом роботи є визначення особливостей технології підсилення дорожніх покриттів шарами цементобетону та встановлення можливості застосування технології «whitetopping» для відновлення автомобільних доріг загального користування.

Висновки. Технологія «whitetopping» є оптимальним варіантом поєднання в конструкціях дорожніх одягів асфальто- і цементобетону. За певних умов вона дозволяє ефективно використати існуючі нежорсткі дорожні покриття в якості основи під цементобетонні шари, підсилити їх та збільшити надійність та довговічність таких покриттів. 

Посилання

  1. Богданович С.В., Киселев В.В. Бетон: дороже, но дешевле: [о строительстве второй Минской кольцевой автодороги: беседа со специалистами БелдорНИИ]. Транспортный вестник. Минск, 2014. № 39. С. 8-9.
  2. Александров Д.Ю., Бураков В.П. О перспективе применения технологии whitetopping при капитальном ремонте автомобильных дорог Республики Беларусь. Архитектура, строительство, транспорт: материалы научно-практической конф. (к 85-летию ФГБОУ ВПО «СибАДИ»). Омск, 2015. С. 8-12.
  3. ДСТУ-Н  Б В.2.3-36:2016 Настанова з влаштування жорсткого дорожнього одягу. Київ, 2017. 30 с. (Інформація та документація).
  4. Гамеляк І.П., Шургая А.Г., Якименко Я.М., Чиженко Н.П., Карпюк О.А. Порівняння сучасних добавок для високоміцного дорожнього бетону. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. Київ, 2014. Вип. 92. С. 38-49.
  5. Гамеляк І.П., Корецький А.С., Корецький С.С. Про необхідність будівництва цементобетонних покриттів в Україні. Автошляховик України. Київ, 2013. № 5 (201). С. 24–26.
  6. Гамеляк І.П., Якименко Я.М. Аналіз впливу метеорологічних факторів на роботоздатність конструкції дорожнього одягу. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. Київ, 2008. Вип. 75. С. 336-340.
  7. МР В.2.7-37641918-885:2017 Методичні рекомендації щодо забезпечення надійності конструкцій жорстких дорожніх одягів автомобільних доріг при використанні високоміцного цементобетону. Київ, 2017. 66 с. (Інформація та документація).
  8. Harrington, Dale & Fick, Gary & Bordelon, Amanda & Cable, James & DeGraaf, Dan & Parkes, Nigel & Riley, Randell & Rodden, Rob & Roesler, Jeff & Vandenbossche, Julie. Guide to Concrete Overlays: Sustainable Solutions for Resurfacing and Rehabilitating Existing Pavements (3rd edition). Washington, 2014. 145 p. DOI: 10.13140/RG.2.1.3106.4724.
  9. Haifang Wen, P.E., Xiaojun Li, Wilfung Martono. Performance assessment of wisconsin’s whitetopping and ultra-thin whitetopping projects. Performance assessment of whitetopping and wisconsin highway research program. Washington, 2010. 133 p. URL: https://wisconsindot.gov/documents2/research/08-10-final-report.pdf (дата звернення: 04.06.2020).
  10. Michael S. Townes, Joseph H. Boardman, Robert E. Skinner NCHRP SYNTHESIS 338, Thin and Ultra-Thin Whitetopping, A Synthesis of Highway Practice, National cooperative highway research program. Washington, 2004. 87 p. URL: https://pdfs.semanticscholar.org/2ba2/34dbe5ca48bc1932dac07d6fe56aac47bb00.pdf (дата звернення: 04.06.2020).
  11. Гамеляк І.П., Якименко Я.М. Дослідження фізико-механічних властивостей асфальтобетону в залежності від температури і швидкості деформування. Автошляховик України. Київ, 2009. № 6. С. 12-15.
  12. ГБН В.2.3-37641918-557:2016 Автомобільні дороги. Дорожній одяг жорсткий. Проектування. 2016. 74 с. (Інформація та документація).