Про недоцільність влаштування дренувальних і взагалі будь-яких пористих прошарків у констуркціях дорожніх одягів автомобільних доріг України

Опубліковано:
Номер: Випуск 13(2011)
Розділ: Без розділу
DOI:
Cторінковий інтервал статті: 63-68
Ключові слова: дорожній одяг, дренуючий шар, пористість, ефект «ванни», промерзання.
Як цитувати статтю: Литвиненко А.С. Про недоцільність влаштування дренувальних і взагалі будь-яких пористих прошарків у констуркціях дорожніх одягів автомобільних доріг України. Дороги і мости. Київ, 2011. Вип. 13. С. 63-68.
Як цитувати статтю (references): Anatoliy Lytvynenko About irrationality of drain sub-layers preparation, or any analogical porous features in the pavement structures of Ukrainian motor roads. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2011. 13. P. 63-68 [in Ukrainian]

Автори

Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), м. Київ, Україна

Анотація

В умовах України, при необхідному ущільненні ґрунтів основи (Кущ≥1,0) піщані дренуючі та інші пористі прошарки не стільки сприяють відведенню води із дорожньої конструкції, скільки її акумулюють там і створюють ефект «ванни» перед зимовим промерзанням і впродовж зими.

Посилання

1. ДСТУ Б В.2.1-2-96. Основи та підвалини будинків і споруд. Ґрунти. Класифікація. Держбуд. – Київ, 1997.
2. ДБН В.2.3-4:2007 Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво. Мінрегіонбуд. – Київ, 2007.
3. ВБН В.2.3-218-186-2004 Споруди транспорту. Дорожній одяг нежорсткого типу. Укравтодор. – Київ, 2004.
4. Литвиненко А.С. Про фізичний зміст необхідної і достатньої величини густини сухого ґрунту зв’язних ґрунтів при спорудженні земляного полотна автомобільних доріг. – Ж. «Автошляховик України». – № 4, 2011 р. – 21 с.
5. Хархута Н.Я., Васильев Ю.М. Прочность, устойчивость и уплотнение грунтов земляного полотна автомобильных дорог. – Ж. «Транспорт». – М., 1975.
6. «Дослідити стан ґрунтової основи при модернізації залізничної колії на дільниці Вінниця-Сосонка, парна колія, з видачею рекомендацій по її підсиленню». Звіт про виконану роботу. – ДерждорНДІ. – Київ, 2010.
7. СН 449-72 Указания по проектированию земляного полотна железных и автомобильных дорог. – Стройиздат. – М., 1973.
8. Титов В.П. Усиление земляного полотна длительно эксплуатированных железных дорог. – Стройиздат. – М., 1980.
9 . «Виконати дослідження несучої спроможності ґрунтових основ на ділянках будівництва з відновленням цементобетонним покриттям ПК 201–ПК 215 (три поперечні перерізи) та на ділянках без реконструйованого покриття ПК 226–ПК 230 (два поперечні перерізи) і ПК 230–ПК 245 (два поперечні перерізи) автомобільної дороги Київ-Ковель-Яготин». Звіт про виконану роботу. – ДерждорНДІ. – Київ, 2010.