Вступ. В останні роки на автомобільних дорогах в усьому світі спостерігається тенденція збільшення інтенсивності руху транспортних засобів, зростає частка великовантажних автомобілів та автопоїздів із збільшеною кількістю осей, загальною вантажопідйомністю, підвищеним тиском у пневматиках.
Проблематика. При проєктуванні дорожнього одягу необхідний запас міцності матеріалу шару на повторність дії навантаження повинен призначатися залежно від інтенсивності руху, складу транспортного потоку, його розподілу по ширині проїзної частини, строку служби дороги і від здатності матеріалу чинити опір руйнуванню від втоми.
Мета. Розробити метод прогнозування довговічності цементобетонного покриття автомобільних доріг від дії транспортних засобів.
Результати. На основі наведених теоретичних досліджень пропонується визначати міру пошкодження структури цементобетонного покриття від дії транспортних засобів. .
Висновки. Для прогнозування довговічності цементобетонного покриття автомобільних доріг від дії транспортних засобів запропоновано аналітичну залежність, яка враховує сумарну інтенсивність руху, що визначається за методикою ГБН В.2.3-37641918-557 та гранично допустиму кількість розрахункового навантаження, що може витримати цементобетонне покриття при дії горизонтального розтягуючого напруження при згині.