Прогнозування довговічності цементобетонного покриття автомобільних доріг від дії транспортних засобів

Опубліковано:
Номер: Випуск 25(2022)
Розділ: Будівництво та цивільна інженерія
Cторінковий інтервал статті: 77–86
Ключові слова: автомобільна дорога, втома, довговічність, напруження, покриття, транспортний засіб, тріщиностійкість, цементобетон
Як цитувати статтю: Онищенко А. М., Цепелєв С. Ю., Чиженко Н. П. Прогнозування довговічності цементобетонного покриття автомобільних доріг від дії транспортних засобів. Дороги і мости. Київ, 2022. Вип. 25. С. 77–86.
Як цитувати статтю (references): Artur Onyshchenko, Sergii Tsepelev, Nataliia Chyzhenko. Forecasting the durability of cement concrete road cover from vehicles. Dorogi і mosti [Roads and bridges]. Kyiv, 2022. Iss. 25. P. 77–86 [in Ukrainian].

Автори

Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-1040-4530
Національний транспортний університет (НТУ), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0001-7232-4651
Національний транспортний університет (НТУ), м. Київ, Україна
https://orcid.org/0000-0002-9152-2474

Анотація

Вступ. В останні роки на автомобільних дорогах в усьому світі спостерігається тенденція збільшення інтенсивності руху транспортних засобів, зростає частка великовантажних автомобілів та автопоїздів із збільшеною кількістю осей, загальною вантажопідйомністю, підвищеним тиском у пневматиках.

Проблематика. При проєктуванні дорожнього одягу необхідний запас міцності матеріалу шару на повторність дії навантаження повинен призначатися залежно від інтенсивності руху, складу транспортного потоку, його розподілу по ширині проїзної частини, строку служби дороги і від здатності матеріалу чинити опір руйнуванню від втоми.

Мета. Розробити метод прогнозування довговічності цементобетонного покриття автомобільних доріг від дії транспортних засобів.

Результати. На основі наведених теоретичних досліджень пропонується визначати міру пошкодження структури цементобетонного покриття від дії транспортних засобів. .

Висновки. Для прогнозування довговічності цементобетонного покриття автомобільних доріг від дії транспортних засобів запропоновано аналітичну залежність, яка враховує сумарну  інтенсивність  руху, що  визначається за методикою ГБН В.2.3-37641918-557 та гранично допустиму  кількість розрахункового навантаження, що може витримати цементобетонне покриття при дії горизонтального розтягуючого напруження  при згині.

 

Посилання

  1. Радовский Б.С. Цементобетонные покрытия в США: конструкции. Автомобильные дороги. США, 2015.  № 2. С. 48–57.
  2. Радовский Б.С. Прочность и расчет бетонных покрытий в США. Бетон и Железобетон. Киев, 2011. Вып. 2. C. 2–14.
  3. Радовський Б.С. Проблемы механики дорожньо-строительных материалов и дорожных одежд. Київ, 2003. 240 с.
  4. Солодкий С. Й., Думич І. Ю. Вплив типу основи на витривалість монолітних цементобетонних дорожніх покриттів. Автошляховик України. 2014. № 2. С. 23–26. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/au_2014_2_8 (дата звернення: 02.02.2021).
  5. Солодкий С. Й., Думич І. Ю. Деякі аспекти конструювання монолітних цементобетонних дорожніх покриттів за критерієм динамічної стійкості. Автошляховик України. 2015. № 1-2. С. 81-83. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/au_2015_1-2_24 (дата звернення: 02.02.2021).
  6. Солодкий С. Й., Томачев С. М. Зміна тріщиностійкості дорожнього бетону в експлуатаційній стадії. Вісник ОДАБА. Одеса, 2014. № 55. С. 230–235.
  7. Солодкий С.Й., Русин Р.М. Модифіковані бетони на композиційних цементах для влаштування жорстких дорожніх одягів. Aвтомобільні дороги і дорожнє будівництво. Київ, 2004. Вип. 72. С. 89–94.
  8. ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво. Київ, 2016. 104 с. (Інформація та документація).
  9. ГБН В.2.3-37641918-557:2016 Автомобільні дороги. Дорожній одяг жорсткий. Проектування. Київ, 2016. 75 с. (Інформація та документація).
  10. Онищенко А.М., Худолій С.М., Чиженко Н.П. Числове моделювання впливу розташування транспортного навантаження на цементобетонне покриття автомобільних доріг. Вісник НТУ. Серія «Технічні науки». Київ, 2020. Вип. 46. С. 237–253.
  11. Чиженко Н.П. Удосконалення методу оцінювання цементобетонного покриття автомобільних доріг: дис. канд. техн. наук Київ, 2021. 282 с.