Вступ. Транспортні споруди є важливими об’єктами критичної інфраструктури, що сприяють розвитку економіки та забезпечують безпеку регіонів і держави в цілому. У період військового стану транспортні споруди стали важливим елементом обороноздатності країни, а також шляхами для гуманітарної евакуації та експортної логістики. Більшість транспортних споруд, які експлуатуються на автомобільних дорогах загального користування, збудовані за нормами, проєктні навантаження яких не відповідають сучасним навантаженням. Майже половина транспортних споруд України має вік понад 60 років. Зношення таких конструкцій неминуче. Ситуація ускладнюється зростанням навантаження, з одного боку, та накопиченням обсягів ремонтних робіт, які не були виконані в минулі роки, що призводить до погіршення технічного стану транспортних споруд. Підтримка цих споруд у належному стані – у першу чергу, питання безпеки руху та ефективної діяльності транспортної інфраструктури. Наявна інформація в програмному комплексі «Аналітична експертна система управління мостами» (ПК «АЕСУМ») та аналітичні модулі в його складі роблять його надійним та ефективним інструментом управління в системі утримання транспортних споруд.
Проблематика. Забезпечення надійного транспортного сполучення відіграє ключову роль у розвитку та інтеграції економіки України до світових і європейських структур. В умовах воєнного стану його значення ще більше зросло — воно стало критично важливим для підтримання життєдіяльності населення та стабільного функціонування держави в умовах обмежених ресурсів.
Мета. Забезпечення оптимального підходу під час планування витрат на експлуатаційні та ремонтні заходи транспортних споруд на базі комплексного аналізування їхнього поточного стану.
Матеріали і методи. Аналітичний, статистичний, системний аналіз. Дані отримані з програмного комплексу «Аналітична експертна система управління мостами».
Результати. У роботі представлені можливості ПК «АЕСУМ» щодо формування планів робіт з обстеження мостів та подальших ремонтних робіт з урахуванням різноманітних (загальних, розрахункових і специфічних) чинників в умовах обмеженого фінансування.
Висновки. Застосування ПК «АЕСУМ» для оптимального планування пріоритетності та своєчасного проведення відновлювальних робіт на транспортних спорудах, та підтримування їх в належному стані з раціональним використанням фінансових ресурсів, дозволяє оперативно отримувати результати щодо визначення пріоритетності проведення обстежень, планування відновлювальних робіт на транспортних спорудах. Подальший розвиток та широке впровадження модулів поточного та стратегічного планування надасть можливість більш гнучкого підходу в підготуванні вихідних даних та отримання оптимальних управлінських рішень.